Alstom metró

2012.09.07. 15:24

Ma van az első napja, hogy az új Alstom szerelvények járnak a 2-es vonalon. Szerencsére az első úton ott is lehettem - bár forgalmi akadályok miatt nem értem ki indulásra, de még az első útján utolértem az Astoriánál.

Hosszú regényt terveztem írni az Alstom körüli botrányról, de rá kellett jönnöm, hogy ehhez egyáltalán nincs kedvem. Meguntam - botrány a Combinoval, az Alstommal, a 4-es metróra pedig a 'botrány' szó sem elég. Jöjjön tehát egy egyszerűbb tetszik - nem tetszik felsorolás, komoly és komolytalan indokokkal egyaránt.

Ami tetszik:

  • A három felé ágazó, ajtóval szemben lévő kapaszkodó.
  • A hangja. Egészen kellemes, és nem olyan idegesítő, mint a finn Bombardier vagy a dél-koreai... fogalmamnincsmicsoda.
  • A világítás. Bár ezt biztosan sokan nem fogják szeretni, de szerintem szép - és hatékony, mert világos van.
  • A fénykürt. Már elég messziről meg lehet mondani a fényárból, hogy Alstom jön :)
  • A futása. Elég siralmas a pálya állapota, de ez csak hangban nyilvánul meg (lásd a 'nem tetszik' részt), egész kellemes vele utazni.
  • A bemondó. Háromszoros hurrá, hiszen nem más a bemondó, mint a már jól megszokott Szalóczy Pál! Az ő hangjánál már csak Varga János hangját szeretem jobban BKV-n, aki a Kisföldalatti hangja.
  • Légkondi - ezt gondolom nem kell részletezni. De be se kell, hogy legyen kapcsolva mindig, mert...
  • ...huzat. Mint minden modern tömegközlekedési eszköznek, az Alstom metrónak sincsenek nyitható ablakai. Azonban tavasszal és ősszel mégsem vagyunk rászorulva a légkondira, mert valahogy nagyon kellemes huzatot (menetszelet) is képes produkálni az utastérbe. Teljesen jó! (A szapporói metró szélcsatornáját nem éri azért el, de talán azt nem is kell)
  • Az ajtók. Egyszerűen tetszik az egész, szép.
  • Az utastájékoztatás. Teljesen rendben van az egész, mind vizuálisan, mind a hangos tájékoztatás.

Ami nem tetszik:

  • Megkapta mégis az Alstom a magyar jogszabályok alól a mentességet - ahelyett, hogy a fékeket tényleg biztonságosra alakították volna át.
  • Nem "kétéltű", azaz csak és kizárólag a harmadik sínről tud felvenni áramot. A gödöllői hévvel való összekötést még esélytelenebbé tették.
  • Az ülés fölötti kapaszkodók. Egyszerűen túl magasan vannak.
  • Ez nem az Alstom hibája, de bizonyos helyeken ugyanúgy visít, mint a szovjet gépek. Egyszerűen sz*r a pálya.
  • A csukló. NYIKOROG!!! Nem az összes - de nem is jártam végig az összeset menet közben. Sok nem nyikorgott, de az egyik nagyon hangos volt. Illúzióromboló.
  • A csengő. Kellemetlen hangú, ráadásul rossz helyen van a hangszóró - pontosan két ajtó között, az ülések felett. Ott jó hangos, de az ajtóban alig hallani.

Érdekes még: (se nem pozitív, se nem negatív, csak szimplán 'érdekes')

  • A csuklónál eléggé összeszűkül, mármint magasságilag. Figyelemfelkeltő színekkel jelölve is van, hogy senki ne verje be a fejét.
  • Az ajtózárás. Mint a Combinóknál régebben - de inkább mint Japánban: a vezetőnek nincs külön csengő és ajtózáró gombja. Ajtózáró gomb megnyom, a metró csönget vagy egy másodpercig, és záródnak az ajtók. Nem lehet elhúzni a csengetést - ez fennakadásokat fog okozni az elején, hiszen imádunk a csengő alatt is fel-le ugrálni. Itt nem tehetjük meg: ha szól a csengő, az ajtó be is fog záródni.
  • A festés. Belül eddig a fehér színre emlékszem, most minden vajszínű. Talán jobb is.
  • Nincs szenzor az ajtóknál, azaz soha nem fogja visszacsukni magától az ajtókat, mint a Combino, vagy a Tatra T5C5K pl. a 61-esen.

Összességébe azért azt tudom mondani: tetszett. És nagy élmény volt: új buszunk van, új villamosunk-trolink-vonatunk-mindenünk van, de új metrónk eddig sosem volt. Akik nem tudtak róla, voltak kikerekedett szemek az állomásokon :)

A bejegyzés trackback címe:

https://theperditionchapters.blog.hu/api/trackback/id/6221907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása