Izé

2012.01.19. 01:03

"Csak az lép túl a sorsán, ki legvégig hisz magában."

Mondotta vala valaki. De amúgy nem értem. Egyszerre 'rég voltennyire jó' és egyszerre 'soha ennél nagyobb mélypont' van. De az első miatt és az idézet miatt már röhögök is magamon, mert ezt idáig akármelyik tinipicsa írhatta volna.

Eszméletlenül hiányzik Japán. És igen, ezt úgy írom, mintha legalább egy évet ott éltem volna. De olyan érzés. Teljesen random dolgok kiválthatnak belőlem egy ilyen rohamot - legyen akár egy ugyanolyan pittyegés, mint amilyen a japán vasútálomásokon szokott lenni. Ez vagyok én - más ezt észre sem venné. Talán én sem vettem ott észre - de mindenben a hangulat ragad meg. Legyen az zene, film, könyv, játék... És a hangulat ilyen kis apró elemekből jön össze. Mint a vasútállomás pittyegése. Akárhol jártam eddig a világon, semmi nem tudott úgy megfogni hangulatilag, mint a japán városok (a vidéket most fel sem hozom!). Tokió ezért, Szapporó azért, Ószaka, Hirosima, Jokohama, és a legfontosabb: Kiotó... Mind-mind egyéniség. Mintha maga a város élne.

Szegről-végről ismerek egy lányt. Fél évig lakott kint Japánban ösztöndíjjal. Amikor indulnia kellett volna haza, a szüleinek zokogott a telefonba, hogy egyáltalán nem akar visszajönni ide. Van bennem egy jóadagnyi hazaszeretet, de ezt bizony nekem is sikerült átéreznem. Kérdezték tőlem: volt azért honvágyam? Az őszinte válaszom: honvágyam? nekem? Japánból? És nevetnem kell, mert nem tudok a kérdésbe komolyan belegondolni.

Ha már idáig eljutott valaki, ideje lelepleznem valamit - azonban aki személyesen is ismer, azoktól ugyanilyen inkognitót (és semmi személyeskedést) kérek, mint itt.

http://tanuljunknyelveket.blog.hu

Ez az, amivel néha a szabadidőmet töltöm. És a jelenlegi álláspontom (ami azért lehet, hogy változni fog, mert még nekem is viccesen hangzik): a szerb nyelv nehezebb, mint a japán.

A bejegyzés trackback címe:

https://theperditionchapters.blog.hu/api/trackback/id/tr296221922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toxicchemicals 2012.01.22. 23:46:57

:D én azt mosolyogtam most meg, hogy a szerb nehezebb... :D én horvátot tanultam éveken keresztül, azután szerbet is és hááát... a japán nekem valahogy nagyon kínai! :/ :D de most nagyon örültem, hogy random egyszercsak azt olvasom, hogy valaki nekiáll magától nyelvet tanulni! :) Tisztelet és hajrá! ;)

ThePerditionChapters 2012.01.27. 00:37:01

ĺrtam is, hogy ezt még én magam is megmosolygom, mert egyszerűen viccesen hangzik. :D Pedig egyelőre tényleg így gondolom. Sokkal könnyebb volt elkezdenem azt a nyelvet, mint a szerbet. Persze hosszú távon tuti nem így fogom gondolni... Köszönöm :)
süti beállítások módosítása